A reklámtábla — a megfelelő gyártási körülmények között — egyszeri, de rendkívül fontos céges befektetés.
A márkák elengedhetetlen elemeként az a feladata, hogy a cég által közvetített értékeket megfelelően sugározza a potenciális- és már meglévő ügyfelek felé.
Amennyiben a reklámtábla esztétikailag vagy minőségileg nem megfelelő, ugyanezt az üzenetet fogja közvetíteni az egész márkáról.
A problémát tehát már a reklámtábla készítésnél kell megoldani — olyan anyagokból kell legyártani, amelyek ellent tudnak állni az időjárás viszontagságainak, időtállóak és a karbantartásuk is egyszerű.
Az alábbi cikkben a reklámtábla készítés legfontosabb alapelveit mutatjuk meg.
Reklámtábla készítés alapelvei

Ahhoz, hogy minőségi és tartós reklámtáblát gyártsanak nekünk, fontos megismerni, hogy milyen tényezőkre kell odafigyelnünk ügyfélként.
A kültéri hirdetőtáblák esetében a legfontosabb talán az időjárás és UV-védelem.
Ez különösen igaz arra az elemre, aminek az elkopása vagy elszíneződése esetén az egész cégér értelmét veszti — ez az elem pedig nem más, mint a reklámtábla előlapja.
Az előlap minőségéhez ugyanis — amennyiben grafikáról van szó — hozzátartozik a benne foglalt felirat vagy logó is, aminek minden esetben fotó minőséggel kell rendelkeznie, hiszen ma már az ennél gyengébb minőségű cégérek inkább elijesztik az embereket, mintsem vonzanák.
Emellett a felirat megvilágítása is rendkívül fontos, amelyet ma már főként LED szalagok biztosítanak — maga a világítás pedig energiaköltséggel jár. Minél energiahatékonyabb egy cégtábla, annál jobb, hiszen annál kevesebb fenntartási költséggel kell számolnunk.
A LED szalagokkal ma már könnyen kivitelezhetővé váltak az egyszínű logók mellett a többszínű változatok is, ezért ha egy reklámtábla gyártó az ajánlatában kizárólag az egyszínű változatot tünteti fel, akkor célszerű más gyártóhoz fordulni.
A táblákat két változatban gyártják:
- Egyoldalas
- Kétoldalas
Beszélhetünk például falsíkra szerelhető egyoldalas változatról (mint például a világító 3D betűk), vagy falsíkra merőlegesen szerelhető kétoldalas változatról (például szűk utcákban).
A lehetőségek tárháza — amennyiben jó gyártót választunk — szinte végtelen!
A cégtábla készítés alapanyagai

Ahhoz, hogy a végeredmény valóban kifogástalan legyen, jó minőségű alapanyagokra van szükség.
A cégtáblákat általában az alábbi alapanyagokból építik fel:
- Alumínium keret (színezett, például porfestett)
- Alu kompozit vagy alumínium lemez hátsó fal
- Átvilágított opál plexi előlap
- Fólia grafika, védő laminálással
- LED szalag
- A világításhoz tartozó tápegység
A reklámtábla az alumíniumnak köszönheti tartósságát és időjárásállóságát — de súlya mégis rendkívül könnyű.
Az alábbiakban a GBAM által nemrégiben megvalósított trafikreklám látható rögtön az elkészülte után.

A reklámtábla készítés ára a legtöbb esetben attól függ, hogy a kivitelező milyen anyagokat használ.
Mivel a cégér egy hosszú távú befektetés, ezért azon céges költségek közé tartozik, amelyeken egyáltalán nem szabad spórolni, hiszen az olcsóbb húsnak szinte mindig híg lesz a leve.
Ez pedig különösen igaz a kültéri hirdetőtáblákra, amelyek a természetes amortizáción és műszaki meghibásodáson kívül még az időjárás mindennapi viszontagságainak is ki vannak téve.
Azt javasoljuk tehát, hogy a reklámtábla készítést egy megbízható, nagy szakértelemmel és sok referenciával rendelkező gyártó felkutatásával kezdjük.
A GBAM cég pontosan ilyen — tekintse meg referenciamunkáinkat!