Lottózó és trafikreklám tervezése és megvalósítása

Dohányárut, illetve szerencsejátékot reklámozni tilos.

Ám magát a lottózót, illetve a trafikot már lehetséges — és érdemes is, hiszen jelentősen megnövelheti az üzletbe érkező vásárlók számát.

Ahhoz azonban, hogy a célt elérje, a reklámnak jópár feltételt kell teljesítenie!

Az alábbiakban ezeket a feltételeket mutatjuk be.

Trafikreklám

Ahhoz, hogy a lottózó és trafikreklám jó eredményeket hozzon, cégéreket érdemes használni.

A cégtáblák és cégérek legfontosabb feladata az, hogy az utcán sétáló embereknek jelezze, hogy éppen egy olyan üzlet mellett sétálnak el, ami érdekelheti őket.

Ehhez három tulajdonságra van szüksége a reklámnak:

  1. Relevancia
  2. Észrevehetőség
  3. Minőség

Nézzük meg ezeket a feltételeket részletesebben.

1. Relevancia

Egy reklámnál az első és legfontosabb feltétel az, hogy egyből jelezze a célközönségnek: ez az ajánlat nekik szól!

Ezt úgy tudják elérni a lottózók és trafikok, ha ugyanazokat a színeket és stílusokat használják a cégéren, mint ami az adott iparágra jellemző.

Példánkban a GBAM által nemrég készített lottózó cégért mutatjuk be:

nemzeti dohánybolt logó

A lottózók általános színe a zöld — ez ugyanis a négylevelű lóhere, vagyis a szerencse egyetemes, mindenki által ismert színe.

Éppen ezért minden lottózó a zöld színt preferálja, hiszen a relevanciának köszönhetően ez elősegíti, hogy az arra sétáló emberek tudatáig hamarabb jusson el az üzenet.

2. Észrevehetőség

A reklámok talán legfontosabb feladata az, hogy felkeltsék a figyelmet.

Egy jó cégér pontosan ezt teszi:

  • Elég nagy ahhoz, hogy már messziről is jól látható legyen
  • Élénk színeket és erős kontrasztokat használ
  • Este pedig — amennyiben az üzlet ekkor is üzemel — kivilágítható

Minél több arra járó ember tekintetét vonja magára, annál jobb a cégér.

3. Minőség

lottózó cégér

Nem elég, ha az üzlet jól észrevehető — megbízhatóságot kell sugallnia.

Az emberek sokkal nagyobb eséllyel térnek be egy olyan üzletbe, ami szimpatikus számukra, főleg akkor, ha 100 méterenként sorakoznak egymás mellett a konkurensek, mint ahogy például a Nemzeti Dohányboltok sorakoznak.

Ha a cégér kopik, törött, esetleg ingatag a szerkezete, azt az üzenetet fogja sugallni, hogy a bolt lepukkant.

Ez pedig a szöges ellentéte annak, amit szeretnénk.

Összefoglalás

A fizikai boltok számára rendkívül fontos, hogy egyrészről láthatóvá váljanak az utcán elsétáló emberek számára, akik általában autopilóta módban beszélgetnek és nem figyelnek a környezetükre, másrészt pedig kitűnjenek a mellettük elhelyezkedő többi üzlet közül is, hogy végül hozzájuk térjenek be a vásárlók.

Erre a legjobb megoldást a céges reklámok, cégérek jelentik.

Sok üzlet-, lottózó- és trafik tulajdonos nincs tisztában azzal, hogy milyen fontos is a reklámüzenetek fontossága — hogy azt sugalljuk, megbízható, minőségi helyről vásárolhatják meg a számukra oly kedves termékeiket. Egyszerűen jobban hiszünk a szerencsénkben, vagy jobban esik a dohányáru, ha jó és rendezett a környezet.

Egy cégér tehát bizony fontos befektetés, hiszen ha naponta csak egyetlen egy emberrel hoz be többet, mint amit egy cégér nélküli vagy akár egy rossz minőségű cégérrel rendelkező üzlet hozna be, akkor néhány hónap alatt vissza fogja hozni az árát.

Ehhez pedig csak egy megbízható, hiteles és komoly referenciákkal rendelkező cégérgyártóra van szükségünk!

Amennyiben felkeltettük érdeklődését, tekintse meg a GBAM reklámtábla referenciáit! Ha pedig Nemzeti dohánybolt referenciamunkáinkat tekintené meg, kattintson ide!