Kirakat dekoráció: Hogyan csalogasd be a vevőket?

Már 9, 2020

Sokan csak felesleges munkának látják a kirakat berendezését – ez pedig hatalmas hiba.

A kirakatok hihetetlenül fontosak, hiszen ezek adják az első benyomást.

Emellett rengeteg más kirakattal versengenek az emberek figyelméért.

De hogyan tedd a kirakatodat csalogatóvá és figyelemfelkeltővé, egyszerre?

Kirakat dekoráció hibák

A kirakatba azokat a termékeket szokták tenni, amik a leginkább becsalogatják a vásárlókat.

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy a legdrágább, legnagyobb profitot hozó terméküket teszik oda.

Pedig a kirakat célja nem az eladás, hanem a becsalogatás.

Ezért nagyon fontos megérteni, hogy nem azt a terméket kell kitenni, ami nekünk a legnagyobb hasznot hozza – hanem azt, ami a vásárló számára a legjobb ajánlat.

1. hiba: Túl nagy hangsúlyt kap a márkanév

A márkanév fontos, de legtöbbször csak neked.

A vásárlóidat nem fogja érdekelni, hacsak nem egy erős, ismerősen csengő márka áll mögötted.

Éppen ezért az ajánlatra hegyezd ki a kirakat dekorációt, és ne a márkára.

2. hiba: A potenciális vásárlók dolgoztatása

Ebben nagyon sokan “bűnösek”, akiknek van üzletük: 

Tele rakják szöveggel az egész üveget, és elvárják, hogy mindenki elolvassa.

Pedig az emberi agy igyekszik elkerülni a felesleges dolgoztatást.

Ezért amit ajánlunk a sok szöveg helyett:

Ne mondd, mutasd!

3. hiba: A figyelemfelkeltő berendezések elhagyása

Ahogy a bevezetőben is említettük, nagyon kevés időd van megfogni az üzlet előtt elhaladókat.

Minden erővel azon kell lenni, hogy megfogjuk őket, mert rengeteg más kirakattal versengünk ezért a pár másodpercnyi figyelemért.

Érdemes tehát azokhoz az eszközökhöz nyúlnod, amik kiemelik a tömegből, és odavonzzák a tekinteteket, például:

  • világítás
  • futófény
  • megállító tábla.
kirakat dekoráció

Kirakat dekoráció tippek

Vannak olyan jól bevált módszerek, amelyeket a legcsalogatóbb kirakatok már évtizedek óta használnak.

Gondolj bele, ha csak naponta 10 emberrel több tér be a boltodba, és abból csak 1 vásárol, az heti szinten 5-7 vásárlás. Szorozd meg az egyetlen vásárlás összegét 365-tel (vagy ahány napot nyitva vagy).

És ez csak napi egyetlen plusz vevő!

Gondolj bele, mi történne napi plusz 10-nél!

Lássuk, hogyan érheted el.

1. tipp: Összhang

Legyen összhangban a kirakat dekorációd az üzleted szellemiségével, felépítésével – és az egész háttérrel, ami a kirakat mögött van.

Fontos, hogy következetességet sugalljon, mert ha a szép kirakat mögött egy poros, romos üzlethelyiség van, akkor senki sem fog betérni, hiába csalogató a kirakatod.

2. tipp: Szezonalitás!

Hangulattal rengeteg dolgot el lehet adni – nem hiába az ünnepi időszak a legprofitábilisabb a legtöbb üzlet számára.

Éppen ezért fontos, hogy a kirakat mindig egy adott témára épüljön, kihasználva a szezonalitás és aktualitás erejét!

3. tipp: Ne csak a járókelőket fogja meg

A legjobb kirakatok jellemzői közé tartozik, hogy sokkal több ember szemét csalják magukra, mint a rossz dekorációk.

Ezt úgy érik el, hogy elég nagy elemeket használnak ahhoz, hogy a nagyvárosi dugóban álló autósok is láthassák.

Fontos azonban, hogy ez a “felnagyítás” ne rontsa el az összképet, illetve ne legyen túl nagy a járókelők számára – mert mégiscsak ők a legfontosabbak, a járművezetők pedig csak másodlagosak.

Összegzés

A kirakatok nagyon fontos elemei a fizikai üzleteknek.

Nem csak az első benyomás miatt, hanem mert becsalogatják a potenciális vásárlókat.

Ehhez azonban fontos elkerülni a legnagyobb hibákat – és alkalmazni a jól bevált működő szokásokat.