Sokan csak felesleges munkának látják a kirakat berendezését – ez pedig hatalmas hiba.
A kirakatok hihetetlenül fontosak, hiszen ezek adják az első benyomást.
Emellett rengeteg más kirakattal versengenek az emberek figyelméért.
De hogyan tedd a kirakatodat csalogatóvá és figyelemfelkeltővé, egyszerre?
Kirakat dekoráció hibák
A kirakatba azokat a termékeket szokták tenni, amik a leginkább becsalogatják a vásárlókat.
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy a legdrágább, legnagyobb profitot hozó terméküket teszik oda.
Pedig a kirakat célja nem az eladás, hanem a becsalogatás.
Ezért nagyon fontos megérteni, hogy nem azt a terméket kell kitenni, ami nekünk a legnagyobb hasznot hozza – hanem azt, ami a vásárló számára a legjobb ajánlat.
1. hiba: Túl nagy hangsúlyt kap a márkanév
A márkanév fontos, de legtöbbször csak neked.
A vásárlóidat nem fogja érdekelni, hacsak nem egy erős, ismerősen csengő márka áll mögötted.
Éppen ezért az ajánlatra hegyezd ki a kirakat dekorációt, és ne a márkára.
2. hiba: A potenciális vásárlók dolgoztatása
Ebben nagyon sokan “bűnösek”, akiknek van üzletük:
Tele rakják szöveggel az egész üveget, és elvárják, hogy mindenki elolvassa.
Pedig az emberi agy igyekszik elkerülni a felesleges dolgoztatást.
Ezért amit ajánlunk a sok szöveg helyett:
Ne mondd, mutasd!
3. hiba: A figyelemfelkeltő berendezések elhagyása
Ahogy a bevezetőben is említettük, nagyon kevés időd van megfogni az üzlet előtt elhaladókat.
Minden erővel azon kell lenni, hogy megfogjuk őket, mert rengeteg más kirakattal versengünk ezért a pár másodpercnyi figyelemért.
Érdemes tehát azokhoz az eszközökhöz nyúlnod, amik kiemelik a tömegből, és odavonzzák a tekinteteket, például:
- világítás
- futófény
- megállító tábla.

Kirakat dekoráció tippek
Vannak olyan jól bevált módszerek, amelyeket a legcsalogatóbb kirakatok már évtizedek óta használnak.
Gondolj bele, ha csak naponta 10 emberrel több tér be a boltodba, és abból csak 1 vásárol, az heti szinten 5-7 vásárlás. Szorozd meg az egyetlen vásárlás összegét 365-tel (vagy ahány napot nyitva vagy).
És ez csak napi egyetlen plusz vevő!
Gondolj bele, mi történne napi plusz 10-nél!
Lássuk, hogyan érheted el.
1. tipp: Összhang
Legyen összhangban a kirakat dekorációd az üzleted szellemiségével, felépítésével – és az egész háttérrel, ami a kirakat mögött van.
Fontos, hogy következetességet sugalljon, mert ha a szép kirakat mögött egy poros, romos üzlethelyiség van, akkor senki sem fog betérni, hiába csalogató a kirakatod.
2. tipp: Szezonalitás!
Hangulattal rengeteg dolgot el lehet adni – nem hiába az ünnepi időszak a legprofitábilisabb a legtöbb üzlet számára.
Éppen ezért fontos, hogy a kirakat mindig egy adott témára épüljön, kihasználva a szezonalitás és aktualitás erejét!
3. tipp: Ne csak a járókelőket fogja meg
A legjobb kirakatok jellemzői közé tartozik, hogy sokkal több ember szemét csalják magukra, mint a rossz dekorációk.
Ezt úgy érik el, hogy elég nagy elemeket használnak ahhoz, hogy a nagyvárosi dugóban álló autósok is láthassák.
Fontos azonban, hogy ez a “felnagyítás” ne rontsa el az összképet, illetve ne legyen túl nagy a járókelők számára – mert mégiscsak ők a legfontosabbak, a járművezetők pedig csak másodlagosak.
Összegzés
A kirakatok nagyon fontos elemei a fizikai üzleteknek.
Nem csak az első benyomás miatt, hanem mert becsalogatják a potenciális vásárlókat.
Ehhez azonban fontos elkerülni a legnagyobb hibákat – és alkalmazni a jól bevált működő szokásokat.