Cégér, a nagyobb figyelemért és forgalomért

Mi az a cégér?

A cégér a kereskedelemben már több száz éve használt cégtábla. Általában a bolt, szolgáltató környékére kiakasztott jelvény, melyet reklám és tájékoztató célra használnak. A cégér utalhat csak a cég nevére, a foglalkozására, azonban alkalmas lehet eseti akciók és események kommunikálására is. Gyakran használják kültéren a bolt elé vagy felé, illetve bevásárlóközpontokban a folyosóra. Napjainkban reneszánszát éli.

cégér jelentése

Miért érdemes cégérbe fektetni?

A cégér alapvető célja az ismertetés és a figyelemfelkeltés. A jó reklám cégér odavonzza a tekintetet, ezáltal gyorsabban és könnyebben észrevehető lesz egy bolt/helység. A járókelők jobban felfigyelnek rá, mert szembe jön velük, sokkal inkább a látókörükben van, mint a hagyományos bolti felirat. Azáltal, hogy többször találkoznak vele, könnyebben megjegyzik a nevét, így tökéletes eszköz a márkaismertség építésére.

Egy igényes cégér megkülönböztetheti a boltot a környező boltoktól, azáltal, hogy minőségi hatást kölcsönöz.

A cégér igény szerint kiegészíthető bármilyen információval. Egyedi és kreatív megoldás lehet egy cserélhető elemmel való bővítése. Ezáltal olyan eseti információkat is megoszthatunk a potenciális vendégeinkkel, mint akciók, események, új szolgáltatás, nyitvatartás, vagy bármi olyan üzenet amit a bolt forgalmát növelheti.

cégér előnyei

Tanácsaink a cégér készíttetése előtt

A cégér készítése során érdemes odafigyelni néhány alapvető fontosságú szabályra ahhoz, hogy valóban odavonzzuk vele az arra közlekedők figyelmét.

Említettük, hogy a cégtábla tökéletes eszköz lehet a márka ismertségének a növelésére. Fontos azonban, hogy a cégtábla dizájnja egyezzen a márka arculatával, főként a színeivel és a betűtípussal. Mindenképpen legyen rajta a vállalkozás neve és logója.

Figyeljünk, hogy legyen megfelelően nagy és olvasható. Láthatóságát ne korlátozza más tárgy (pl. lámpaoszlop). Mindkét oldalát feliratozzuk, így bármelyik irányból érkezve észrevehető lesz.

Készíttethetünk világító cégért is, így sötétedés után is felhívhatjuk a figyelmet a boltra. Amennyiben a szomszédos vállalkozások már használnak világító táblákat, akkor kötelező, hogy nem maradjon le tőlük. Viszont abban az esetben, ha más nem használ, kifejezetten szembetűnő és emlékezetes élményt nyújthat az arra sétálóknak, akkor is, ha a bolt éppen nyitvatartási időn kívül van.

Mindenképpen járjunk utána, hogy létezik-e korlátozás, vagy az utcai kihelyezésekre vonatkozó előírás.

Végül, de nem utolsó sorban ügyeljünk a használt anyagok időjárás, fagy-és UV állóságára. Amennyiben jó minőségű és strapabíró anyagból készül, sok évig támogatja majd a vállalkozást teljes pompájában.